Deltagelse i LSX Nordic Congress: At skabe innovation og impact med Health go GREEN

oktober 15, 2024

Den 8.-9. oktober deltog Mike Pedersen og Sussi Bianco som medstifter af Health go GREEN i LSX Nordic Congress i København. Konferencen samler ledere og innovatører fra sundhedssektoren, og det var en inspirerende oplevelse at være en del af dette dynamiske netværk.

Møder med inspirerende personer

Konferencen gav mulighed for at møde og netværke med nogle af de mest inspirerende mennesker inden for sundhedsinnovation og bæredygtighed. Blandt dem var:

  • Pekka Simula, Partner hos Innovestor og en erfaren leder inden for sundhedsinnovation.
  • Daniel Eriksson, CEO for Nordic Center for Sustainable Healthcare, som har fokus på bæredygtige løsninger i sundhedssektoren.
  • Cecilia Edebo, CEO for Sahlgrenska Science Park, der arbejder for at fremme sundhedsinnovation i Norden.

At diskutere sundhedssektorens fremtid med disse ledere gav værdifuld indsigt i, hvordan vi som organisation kan bidrage til at accelerere den grønne omstilling i sundhedssektoren.

Inspirerende Oplæg

Blandt højdepunkterne var flere oplæg, der fokuserede på bæredygtighed, AI og fremtidens sundhedspleje:

  1. "Our AI Future is Now - Utilising Gen AI & LLMs to Solve Healthcare Challenges"
    Panelet diskuterede, hvordan AI allerede nu omformer sundhedsindustrien, med særligt fokus på anvendelsen af generativ AI og store sprogmodeller (LLMs) til at løse sundhedsudfordringer. AI-strategen Farzaneh Etminani og Priit Salumaa fra Better Medicine bidrog med fascinerende indsigter om, hvordan vi kan overkomme sociale og regulatoriske barrierer for AI-implementering.
  2. "Keen to Go Green: Sustainability in Nordic Life Sciences"
    Dette oplæg var yderst relevant for os hos Health go GREEN, da vi fik indsigt i, hvordan bæredygtighed implementeres i den nordiske life science sektor. Med indlæg fra bl.a. Niels Jensen fra Novo Nordisk og Daniel Eriksson, blev der sat fokus på, hvordan cirkulær økonomi og innovative partnerskaber driver den grønne omstilling i industrien.
  3. "Nordic Biotech Brilliance: Unleashing the Talent Magnet for Sustained and Retained Innovation"
    Panelet diskuterede strategier til at tiltrække og fastholde talent i bioteksektoren. Stine Kruse fra DTU Skylab fremhævede vigtigheden af samarbejde mellem industrien og forskningsinstitutioner for at skabe en stærk innovationskultur i regionen.

Fremtiden for Health go GREEN

Deltagelsen i LSX Nordic Congress styrkede vores ambitioner om at bidrage til den grønne transformation af sundhedssektoren. De mange samtaler og oplæg understregede vigtigheden af tværsektorielt samarbejde og brugen af nye teknologier som AI til at forbedre sundhedssektoren, optimere den bæredygtige tilgang og  reducere miljøpåvirkning.

Vi ser frem til at bygge videre på de nye relationer og indsigter fra konferencen og fortsætte med at fremme bæredygtige løsninger inden for sundhed.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Foreningen for forandringsagenter, der arbejder for at fremme den grønne omstilling inden for sundhed.
magic-wandbookusers linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram